SKTP Naib Johan Pesta Pantun Kerian

0 comments

SKTP Naib Johan Pesta Pantun Kerian

Pada 28 April 2012, SK Tanjong Piandang telah menjadi tuan rumah untuk Pesta Pantun Sekolah-sekolah Rendah Peringkat Daerah Kerian 2012. Pertandingan ini merupakan buat julung-julung kalinya diadakan di peringkat sekolah-sekolah rendah daerah Kerian. Selain itu, pertandingan ini merupakan usaha untuk merealisasikan dasar Memartabatkan Bahasa Melayu dan Memperkukuhkan Bahasa Inggeris (MBMMBI).

8 buah sekolah yang telah mengambil bahagian dalam pertandingan tersebut iaitu SK Tanjong Piandang, SK Baru Parit Buntar, SK Haji Dahalan, SK Dato’ Mas’ud, SK Bukit Merah, SK Tebuk Panchur, SK Matang Buluh dan SK Matang Gerdu.

Pada peringkat akhir, SK Tanjong Piandang bertemu dengan SK Matang Gerdu. Faktor kekuatan pantun yang dilontarkan oleh pemantun-pemantun SK Matang Gerdu berjaya menarik perhatian juri hakim dan seterusnya dinobatkan sebagai Johan.

Tahniah kepada pemantun-pemantun SK Tanjong Piandang! Walaupun pertama kali Pesta Pantun dipertandingkan, SK Tanjong Piandang berjaya mendapat tempat kedua.

Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. SK Tg Piandang - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger